Reisiblogid Travellerspoint-is

Mekong delta

sunny 32 °C
Vaata Vietnam 2008 kasutaja valdek2 reisikaartil.

Valdek spiiks

Oleme paergast Ragh Cia's, et laevatada hommikul Phu Quoc saarele .Lopuks ometi pruunistuma.
N@dala vottis aega, siin leidsin lopuks m@nguporgu, kus ka pilte manageerida saab.
Kes pole veel vaadanud, riputasin just yles Mui Ne pildid ja kui elektrit j@tkub siis t@na ka Mekongi omad.

Vahur:

Reis jatkub ja seekord bussiga ja habi lugu lausa turistibussiga ja Saigoni.
Saigon tervitas vihmaga ja sealt lasime kiirelt jalga. Toredad olid Saigoni bussipileti myyjad, kes oma 30-st erinevast 2x2m kabiinist 5-kesi vaga kovasti karjudes, soovisid su tahelapanu voita ja sulle piletit kuhu iganes myya.

Oma delta paaditripi otsustasime alustada My Tho-st. Hotellis kohe mehed-agendid kohal ja koike voimalik saada. Seekord votsime aega koik labi raakida ja mitte jatta midagi raakimatta; hea kannatuse proovilepanek. Aga meie giid Trung volus enam v@hem angleesi ja lahke naeratusega ning diil sai tehtud.
Ohtul ohtustasime mao restoranis, mida meie uus sober kiitis ja kohale tassis. Koogi korval valisime endale sobivad maod valja, elusast peast kaaluti ja siis loigati pead kaaridega maha (kaarid tundusid nati nyrid, paris Fiskars ei olnd) veri tilgutati puskari sisse ja siis valmistati 3 rooga- tyypiline teate ju kyll. verenaps oli lahjavoitu aga pidi hasti magama panema, nagemist parandama ja seljavaegused korvaldama, seega votsime rohkem kui yhe napsu. Soogi teema oli toesti ponev. eriti omaparane oli selgroost tehtav ollekorvane. Mao naljadega olime soogilauas ettevaatlikud, Katu nagunii istus juba jalad tagumiku all ja piirdus suht tagasihoidliku gurmaanlusega.

Hommik sujus, koik vastavalt kokkuleppel, giid oli isegi oma naise seltsi votnud ja nii see meeletu veemaailma trip hoo sisse sai. Esimene paev olid rohkem turistile moeldud kohtade ja kasitoo tehaste kylastamine, kihvt on ikka vaadata ja nappida kuidas asju tehakse ja millega. Eriti age oli keraamika tehas, kus parasjagu suures koguses pakkapikke ahjust valja voeti.

Aga pimedane Mekong oma laiemate ja kitsamate harudega ja kanalitega on asi mida kogeda ja just vee pealt, kuna meie regi eriti ei kiirustand, saime seda kogeda kohe mitu tundi, ilma valgustuseta, liiklus nagu tartu maantel, lisaks igatsorti kalastamine laevade vahel. Ma ise kysin ka, et miks ma pole Tallinna D-terminalis kainud vorku laskmas!?

Mulle sobis meie 2,5 paeva Deltas, vahemalt sellist liiki liikumisena, asustus ikka jube tihe ja pilt kaunis sarnane kilomeeter-kilomeetri jargi.
Kuna meie esimese oo "homestay" oli bangalotega kampar ja seda nordimust ka Trung'ile (meie oma mees deltas) edastasime, oobisime teise oo tema lapsepolve kodu korval ja lasime voorustada end tema emal. see oli real homestay ja lisaks inglast tonkav kohalik.
Sellised tingimused tegid kogu ohtust toreda tripi paris vietnami elu-olusse. Vahesega saavad nad siin hakkama ja tood teevad ikka kohe noorelt ja palju... samas on room (kurb) todeda, et pohiprobleemid ja unistused on ikka kuradima sarnased meie omadega.
ajaaa, erinevus, meil on edukatel toyota landcruiser, siin Honda Wave 110 (4-kaiguline poolautomaatkastiga roller). Lahen sooma.

Katu muljed:

Mekongi delta - suur ja lai ja palju vett. Tohutult palju. Kolm paeva mooda kanaleid, suuremaid ja vaiksemaid. Esimene paev viis Trung meid kohalikule saarele, mis turistidele moeldud. Seal tutvustati turistidele kohalike mesilasi, banaaninapsu ja puuvilju, mida vaidetavalt seal saarel kasvatatakse. Mesi oli meeletult monus ja seda sai veits kaasa ka ostetud. Teised ostsid banaani napsu, mis vaidetavalt pidi aitama saja hada vastu voi umbes nii. Aga eriti lahe on deltas loodus. Tohutult lopsakas. Vaikesed kanalid, millest yhes vaiksemas kaisime aerupaadiga, meenutavad veits tsunglit. Igal pool kasvavad hasti tihedalt veekookosed (lehed on sarnased kui kookos palmil ja ise yleni on vees). Suuremate kanalite aares on igalpool elamised, otse vees. Mulle igatahes meenutas veits Bangkoki paadireisiga kylastatud kanaleid.

Ja meie seiklusrikkal meresoidul onnestus maiasmokkadel kylastada ka kookosekommi tehast. Kasitisi teevad seal neid kompusi. Algus meenutab veits ounamahla valja pressimist ja siis saadud mahl keema ja tulebki paks mass, millest ime head iirise moodi kommid meisterdatakse. Meil onnestus ka seda algset sooja massi omale veits korvale panna. Jube heaaaaa.
Kommid soodud votsime velod ja tegime vaikese tunnise kruiisimise mooda kohaliku saarekese tanavaid. Tanavad olid umbes yhe rolleri laiused ja meie suureks imestuseks oli sinna isegi yhel suurel dziibi moodi autol onnestunud saada. Osavad need vietnamlased.

Teisel paeval kylastasime savipoti tehast. KOhalikud lasid meil seal lahedalt ringi luusida ja Trung monuga jutustas, kudas mis kaib. Igatahes on neil seal hiigelsuured ahjud, mis savi kujusid ja anumaid tais laotakse ja siis kinni myyritakse. Sinna tehakse hiljem korralik loke, mida 15 paeva riisisodiga (valdek: riisisokaldega) koetakse. Tohutu kuumus. Aga savi segamine kais vagevalt. Neil olid seal mingid spets masinad, mille kallal siis paar kohalikku toimetas. Kes viskas mingis jargus savi masinasse, kes vottis otsast valja ja keegi tegi veel midagi. Aga kuna toojoud on neil siin suht odav ( u. 800 krooni kuus ), siis voib ju priisata. Savi transport segumasinast auto kasti kais ikka labi 5-6 mehe/naise. Ju siis maksaks asja automatiseerimine oluliselt rohkem kui inimtoojoud. Ja tore ongi, sest selliselt on neil siin tood. Neid ju nii palju.

Ega siin detailidesse palju laskuda polegi, sest paevad moodusid pohiliselt paadis ja kohalikku elu korvalt piiludes, paikest vottes ja muidu monuledes. Valdek pohiliselt pildistas. Kusjuures nii palju puuvilju, kui seal paadis pole ma oma elu jooksul korraga kyll soonud. Aga Trung ja ta naine olid selle oma pyhaks kohustuseks, meid kenasti toita ja joota (Valdek: egas meid p@ris nii ka ei orjatud, maksime neile paadi, selle juhtimise, tolkimise ja kohalikega suhtlemise eest. Aga nad olid head inimesed).

Eriti armas oli Trungist ja tema naisest meid parast meie esimese ohtu veidikest pettumust viia oma pere juurde oobima. Igatahes olime rahul. Mama pakkus ohtusoogiks vaga maitsvaid kohalikke sooke. Ja isegi kana vaeseke pidi meie parast elu kaotama, et supi sisse saada. Kana muide on neil siin tohutu delikatess ja maksab rohkem kui moni muu liha. Sest kana konnib vabalt oues ja soob puuvilju ja koikke muud head paremat, seega on tema liha ka hea.
Enne pidulikku ohtusooki veetsime aega kohalikus keskuses, mille nime ma kyll ei tea ja joime peenes kohvibaaris olut. KOhivbaaris olid toolid lahedalt satitud rivisse nii nagu seda tavaliselt vaga ilusa vaatega kohas tehakse. Ainuke vahe oli see et vaade oli yle suure tee asuvale turule. Ju siis oli vaatamist vaart. Meie muidugi paris tapselt poindile pihta ei saanud, et miks just nii. Parema meelega vaataks sobrale silma, kui seda kuidas kohalik vietnami proua trussikuid ostab.

Siia sobiks ka vaike kommentaar ussi resto kohta. Yhesonaga oli huvitav kogemus nagu eestlane ytleb, kui ta ei kiita ega laita ei oska. Usside valimisesle eelistasin mina seismist resto ukse ees oues ja parast vaga maiustama ka ei kippunud. Nad kuramused oleks voinud selle ussi veits vahem ussi moodi keeta. Aga ohtu haripunkt saabus, kui elekter ara laks. Siis olid minu jalad toesti kiiremini kui kunagi varem, igaks sajaks juhuks pepu alla. Jumal teab, mis seal pimedas roomab. Igatahes vaart kogemus ja teistele meeldis vaga.

Aga tanase ohtu veedame sadamalinnas Rach Gia's, kust hommikul kiirpaadiga saarele piitsikale kimame. Linn on ise tavaline suurlinn Vietnamis. Hetkel tundub, et ei midagi erilist. Aga hotell on lahe. Pererahvas sobralik ja lahke. Ja mis koige monnam - hotellitoas on vann. Suurim luksus, mida me 5 daala eest n@kku oleme saanud. Igatahes kaapisime meie liisuga ennast toas paljaks ja supsti monusasse jahedasse vanni. Veits vahtu isegi onnestus omale hankida sinna ja kylm olu. Vaga luks. Paha lugu aint see, et peale vannitamist hakkas meid kange veiniisu kimbutama. KOndisime siin linnas tund aega ringi kahekesi kohalikele vaatamisvaarsuseks, aga mida polnud oli korralik valge vein. Lopuks otsustas hotelli perenaine Liisu turule ja alko poodi viia. Aga endiselt ei midagi, moni punane aga mitte yhtegi valget. Veini siis. LOpuks sai siiber ette ja lahenduseks operatsioon valge vein mission impossibleks kuulutada ja yks kohalik shampa hoopis votta. See ka kyll punane, aga vahemasti midagi uut. Ja ilusad ja puhtad tydrukud on selle projekti kaigus jalle kadunud. Saime kaela tohutu paduka ja meeletu dussi rolleri rataste alt. Loodan sydamest, et see shampa on seda vaart. Ma nyyd vaatama, mida Vahur soob.

Valdek veel

Lisan millest sobrad ei r@@kinud.
Saigonis leidsime yllatusega, et A & T Sport on teinud endale siia salajase tytarfirma. Salajase? Keegi miskit ju r@@kinud pole, h@benevad vist, ikkagi suht spordikauge ala. Et siis pesu alal tegutsevad Vietnamis. Ei, mitte korgmoe liinis, vaid musta pesu pesemine ...
Ja kui me nende reklaami soitva takso aknast n@gime hakkas minul kiire seda pildistada, @kki ekspressi fl@shi voi nii. Aga kurat, aknaavamise nuppu pole kuskil, Vahur karjus, et kui uksel pole siis peab olema keskkonsooli kyljes. Krt, ka seal polnud. Tegin siis l@bi klaasi viimses h@das, sest taksist momises oma keeles, et aru ma ei taipa, kas valgel mehel ilge kuseh@da voi ora pe...s, oiendab oma keeles ja tahab soidu pealt v@lja ypata.
Pikk jutt, sitt jutt. Pu@nt saabus, kui pilt oli tehtud ja leidsin, et ukse keskel on mingi v@nt ...

Ja neile kes on kinnitanud, et maod maitsevad kanana, voin kinnitada, EI SUGUGI! Voib olla tegi neile syya koka opilane. Nii supp, praad kui ka magustoit (krobekypsed selgroo tykid, olid imehead ja koik ise maitsega). Aga muidugi oli see gurmee meeletult kallis, ca 13 taala n@kku. Vietnami moistes siis. Rohkem me nii palju ei kuluta toidule, tavaliselt saame hakkama 150K dogiga, see= 10$, aga see on j@lle 4 peale!
Vietnami ko"o"k ON hea!
Ja siis nägime veel jõulupuid! Just. Pimedas kanalites sõites kaldapõõsastest mööda libisedes olid need üleni kaetud sadade imepisikeste tulukestega, nii põõsa pinnal kui ka sees. Just nagu jõulu ja aastavahetuse ajal paljudel linnapuudel imepisikesed lambikesed. Kuid meie tulukesed ka lendasid - tulikärbsed, fireflys. Imeilus oli!

Liisu spiiks:

Olen siin reisil viimase kolme nadala jooksul teinud enda jaoks taiesti ootamatuid avastusi. Kaks aastat reisimist koos "tingimise ja kauplemise masteri" Valdekuga ei ole paris tyhja laind ja nii monigi fraas ja kauplemistrikk on mullegi juba selgeks saanud. Ilmselt andsin oma teise klassi kauplemis eksami ara, kui kylma kohuga suutsin liinibussi agendile selgeks teha, et meile meeldiks natuke teist marsruuti mooda soita. Muidugi vaikse raha eest. Meie arusaam vaiksest oli kyll algul natuke erinev. Aga natuke aega naeratamist, viipekeelt, kaardil joonistamist, numbrite kritseldamist paberile ja lopuks vana oligi poolega nous ja voilaa .... beatch, here we come. Tundus et ylejaand bussirahvast ei pahandangi vaga selle detouri yle ja muidugi onestus agendil kohe ka paar klienti peale raakida, kes sinna poole teel olid.
Aga kohe kui ma olen ennast kauplemis rindel hakkanud hasti tundma, tuleb Valdek valja taiesti uute marketingi nippidega. Yks viimase aja parimaid oli "my friend was here last year and i know exactly how much this costs...". ja see miimika veel seal juures, kus sa peadki uskuma jaama, et Valdekul on absoluutselt koik hinnad teada. Yhesonaga ei ole peaaegu yhtegi hinda ega teenust, millega Valdek nous oleks ja koike tuleb alla kaubelda
(Valdek: see on mustamine, nii see siiski ka pole. Liisu maksab k@tte, et ma talt bussis t@na magamiskoha @ra r@@kisin. Myygimehe asi).
Arvestades minu raha kulutamis oskusi, siis mojub see vaga positiivselt mu eelarvele. Alles tana tuli Valdek bussi uhke lounasoogiga ja pritsis pool tundi tuld, kuna teda olla paise paeva ajal roovitud ja tal polnud aega kaubelda kuna buss pidi minema soitma. Ega jah 20 tonni (14 kr) on ikka suur auk rahakotis. :)

IMGP2063.jpgIMGP1921.jpgIMGP1971.jpgIMGP2168.jpgIMGP2163.jpgIMGP2159.jpgIMGP2142.jpgIMGP2125.jpgIMGP2111.jpgIMGP2074.jpgIMGP2068.jpgIMGP2056.jpgIMGP2050.jpgIMGP2040.jpgIMGP2037.jpgIMGP2022.jpgIMGP1981.jpgIMGP1953.jpgIMGP1945.jpgIMGP2012.jpgIMGP2007.jpgIMGP2002.jpgIMGP1926.jpgIMGP1901.jpgIMGP1889.jpgIMGP1888.jpgIMGP1869.jpgIMGP2177.jpg

Kirjutas valdek2 17:12 Sildid Vietnam Tagged gay_travel

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Ole esimene, kes kommenteerib seda sissekannet.

Kommenteerimiseks pead olema sisse loginud Travellerspoint-i.

Sisesta oma Travellerspoint-i kasutajainfo:

( Mis see tähendab? )

Kui sa ei ole veel Travellerspoint-i liige, liitu sellega tasuta.